پایگاه اطلاع رسانی کلینیک پوست و مو پرتالی است که برای ارائه ی آخرین اخبار پوست، مو و نکات زیبایی طراحی شده است.

مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کار

0

ارتباط با مشتری یا crm به معنای سیستم نرم افزاری است که درشرکت‌ ها و سازمان‌ ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار می‌ رود و شامل مدیریت انواع شیوه‌هایی است که مشتری جهت ارتباط با سازمان استفاده می‌ کند. همانطور که در مقاله های قبل گفته شد، نرم افزار crm و یا مدیریت ارتباط با مشتری وابسته به وب است و الزاما با آنلاین بودن کار میکند. لکن در کشور ما ایران، بعلت گسترش این شاخه، مشکلات بسیاری از کاربران در جهت کسب و کار با مشتری رفع شده است لازم بذکر است که عبارت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM از اوایل دهه نود میلادی وارد حوزه مدیریت و بازاریابی شده است و تا کنون پیشرفته فوق العاده خوبی داشته است.

پس اگر می خواهید راهی برای تشخیص و تعیین هویت مشتریان، جذب و نگهداری مشتریان پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم که نسبت به نصب نرم افزارCRM اقدام کنید. افرادی که در کسب و کار از این نرم افزار استفاده کرده اند تاکنون نتیجه مطلوبی دریافت کرده اند و سعی کرده اند که نسخه های بروزی را نصب کنند که امکانات بیشتری را برای آنها بوجود آورد.اگر تمایل به فراگیری مدیریت ارتباط با مشتری را دارید باید قبل از نصب کمی با این نرم افزار مطالعه کرده و آشنا شوید ولی افرادی که درس‌های ارزش آفرینی و بازاریابی و استراتژی را خوانده و آموخته اند بهتر می توانند مفهوم این نرم افزار را بفهمند.

یکی از سوالاتی که برای کاربران پیش می آید، اینست که چرا برای کسب و کارشان نیاز به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دارند؟ در جواب باید بگوییم که 1: کاربران به CRM دارید تا کسب و کارتان را کارآمدتر کنند و درآمد خود را افزایش دهند. 2: شیوه های موفق کسب و کار خود را تکرار کنند. 3: تعاملات مختلف با مشتریان را ثبت کنند و از شیوه های قدیمی بازاریابی برای آن ها استفاده نکنند و در آخر کاربران نیاز به CRM دارند تا به آینده خود نگاه کنند و درآمدشان پیش بینی کنند و ریسک ها را کاهش دهند.

انواع مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای کسب و کار اینترنتی

مدیریت ارتباط با مشتری یا crmها دارای انواع گوناگونی هستند که برای استقرار و به‌ کارگیری سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، به چند مدل تقسیم بندی شده اند که در میان آن‌ ها چهار مدل زیر از سایر مدل‌ ها بیشتر شناخته شده‌ اند و با توجه به خواسته های هر سازمان مورد استفاده قرار می‌ گیرند ضمنا اکثر کاربران سطح وب بدون داشتن دانش برنامه نویسی نیز می توانند از این مدیریت ارتباط با مشتری جهت استفاده در کسب و کارهایشان استفاده نمایند.

سی آر ام مبتنی بر فراگیری (Prospecting Or Acquisition)

مبتنی بر فراگیری اولین نوع از مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. در این نوع مدل از CRM مشتریان بالقوه را با توجه به خصویات مشترکی که دارند، به گروه های مختلف تقسیم بندی می کند.

سی آر ام مبتنی بر وفاداری (Loyalty Focused)

دومین نوع از ارتباط با مشتری که باعث بدست آوردن مشتریان جدید و نگه داشتن مشتریان قدیمی می شود، Loyalty Focused می باشد. در این نوع از نرم افزار CRM کاربران مشخص می کنند که چه مشتریانی فعالیت خود را با سازمان ادامه خواهند داد. یکی از نقاط قوت بکارگیری از این نوع نرم افزار اینست که باعث پایین آمدن هزینه های سازمان می شود و ضمنا به تجزیه و تحلیل بر روی مشتریانی که سازمان را ترک کرده اند می پردازند. این تجزیه و تحلیل شامل موارد زیر می شود.

1. مبتنی بر ارزش (Value): این نوع تجزیه و تحلیل بیشتر در شرکت و سازمان های انجام می پذیرد و بر اساس آن، مشتریان را براساس سودی که به شرکت یا سازمان می رسانند، تقسیم بندی می کند.

2. مبتنی بر نیاز (Need): مبتنی بر نیاز یکی از روش های پرکاربرد در سی آر ام مبتنی بر وفاداری می باشد و زمانی اجرا می شود که شرکت ها به دنبال مشتریان وفادار و سود آور هستند و تلاش در جهت نگه داری آن ها می کنند.

سی آر ام مبتنی بر اشتراک (Wallet- shared increase)

شرکت ها و سازمان ها می توانند از این CRM برای افزایش میزان پولی که هر مشتری مایل به خرج کردن است استفاده کنند. دو نوع برنامه در این راستا وجود دارد.

سی آر ام مبتنی بر نگهداری مشتری (Retention / Win back )

سی آر ام مبتنی بر نگهداری مشتری یکی از مهم ترین نوع هایی ست که در ارتباط با مشتری پرکاربرد است. همانطور که از نامش پیداست این نوع ویژگی بر حفظ و نگه داری مشتریان قدیمی تأکید دارد و حتی شامل مشتریانی که سازمان را ترک کرده اند، هم می شود و شرکت می تواند بر تلاش های نگهداری مشتریان سوددهی که تمایل به ترک شرکت دارند تمرکز کند.

موارد که در قسمت بالا ذکر شد، خود به زیردسته های مختلفی تقسیم بندی می شود ولی ما مختصری از آنها را برایتان شرح داده ایم. از انواع انواع مدل های CRM میتوان به مواردی همچون مدیریت ارتباط با مشتری راهبردی، مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی، مدیریت ارتباط با مشتری تعاملی، مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی، … اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =