پایگاه اطلاع رسانی کلینیک پوست و مو پرتالی است که برای ارائه ی آخرین اخبار پوست، مو و نکات زیبایی طراحی شده است.

ملاک های موفقیت آمیز در مدیریت ارتباط با مشتری

0

با توجه به تعاریفی که از شرکت های مختلف در مورد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بیان شده است، مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM یک استراتژی کلان برای کل کسب و کار است که هدف از استفاده آن، افزایش درآمد، بهینه سازی سود و در نهایت ایجاد رضایت در مشتریان می باشد.مدیریت ارتباط با مشتری در ابتدا رضایت مشتری را هدف قرار می دهد و تمام فعالیتهای کسب و کار را برحول مشتریان مختلف سازمان ساماندهی و مدیریت می‌ کند تا در نهایت بتواند بیشترین رضایت مشتری را کسب کند.

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM از جمله نرم افزارهای تحت وبی ست که در هر سازمان و شرکتی قابل کاربرد می باشد و برخی افراد هم در کلینیک و یا مطب ها از آن استفاده می کنند. این نرم افزار دارای مدل های مختلفی است که انتخاب آنها بستگی به سلیقه افراد دارد. عوامل موفقیت آمیزی که در مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر گذارند، در هر سازمان و شرکتی، به واسطه قابل دسترس بودن و سطح كيفيت اطلاعات مشتريان تعيين مي شوند ولی شعار نرم افزار CRM اینست که هر چقدر بيشتر در مورد نيازها، مشكلات، انتظارات و شكايات مشتريان بدانيد، بهتر مي توانيد يك برنامه مديريت ارتباطات پايدار بسازيد و بهتر نیاز مشتریان را برطرف می سازید.

ملاک های موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری دارای انواع مختلفی است که ما در قسمت زیر به آنها خواهیم پرداخت. این عوامل ثابت کرده اند که نگه داشتن مشتری برای شرکت ها بسیار سود آور و بهتر از ایجاد یک مشتری جدید می‌ باشد و در کسب و کارهای امروزی، اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری و پیاده سازی یک نرم افزار CRM مناسب با ویژگی های خوب یکی از عوامل کلیدی موفقیت هر سازمان می‌ باشد.

  • رضايت مشتری: رضایت مشتری اولین مورد از معیارهای موفقیت در ارتباط با مشتری می باشد در این مورد میتوان افزايش وفاداری مشتری به سازمان را در تكرار خريد در يك دوره زمانی معين و افزايش ضريب نفوذ محصول مشاهده كرد.
  • منفعت مشتری: منفعت مشتری را مي توان از طريق افزايش درآمد به ازای خريد مشتری، افزايش ارزش دوره عمر محصول و كاهش هزينه خدمات رساني سنجيد.
  • حاشيه درآمد و سود: ميزان افزايش سود و درآمد هر سه ماهه را نسبت به سه ماهه قبل و همچنين ميزان افزايش سود و درآمد در هر سال نسبت به سال قبل را مقایسه کرد.
  • سهم بازار: ميزان نفوذ در بازار را می توان به كمك مقايسه عملكرد سازمان نسبت به ساير رقبا سنجيد و یک برنامه ریزی پیش بینی شده را ترتیب داد.
  • تحليل مالی: معيارهاي مالي كمي برنامه CRM سازمان، مانند هزينه كل مالكيت، بازگشت سرمايه، ارزش فعلي خالص، نرخ بازگشت داخلي و نسبت درآمد به سهم است.
  • صرفه جويي در هزينه: ميزان صرفه جويي های ناشی از كنترل بهتر و افزايش كارايی عملياتی و غيره را می توان سنجيد.

پس با گزینه های گفته شده در قسمت بالا، اگر در سیستم سی آر ام موفق نشدید، می توانید به گزینه های گفته شده در قسمت پایین توجه کنید فقط به یاد داشته باشید که نگه داشتن مشتری قبل بهتر از ایجاد یک مشتری جدید می باشد.

  • با اینکه کارکنان محور اصلی هر کسب و کاری هستند، باید بدانید که اهمیت ارتباط با مشتری CRM حتی از آنان نیز بیشتر است.
  • با توجه بر اساس اطلاعات و تحلیل بدست آمده توسط شرکت ها و سازمان های مختلف، هزینه های ایجاد یک مشتری جدید (بازاریابی،تبلیغات ، آموزش، درکِ نیاز آنها و …) بسیار بیشتر از نگه داری مشتریان است، درنتیجه مشتریان یک سازمان پس از حدود 2 سال سود رسان می‌ شوند.
  • عملکرد کارکنان با توجه به استراتژی سازمان و ابزارهایی که سازمان در اختیار آنها قرار می‌ دهد، کاهش یا افزایش پیدا می‌ کند.
  • مدیریت ارتباط با مشتری دقیقا همان استراتژی و ابزاری است که اگر به درستی انتخاب و پیاده سازی گردد، موفقیت سازمان را تضمین خواهد کرد.
  • با وجود CRM، مشتریان وفادار به سازمان براساس شانس و تصادف مثلا یک برخورد دوستانه بوجود نیامده اند؛ بلکه براساس یک بینش و هوشمندی برپایه دانش مدیریت ارتباط با مشتری به وجود می‌آیند.
  • در فضای فعلی کسب و کارها ، اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری و پیاده سازی یک CRM مناسب یکی از عوامل کلیدی موفقیت هر سازمانی می‌ باشد.

سخن آخر

با توضیحات گفته شده در قسمت بالا نتیجه میگیرم که crm یک محصول فوق العاده پیشرفته برای کسب و کارها می باشد و مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM) عملكرد بازاريابی را بهبود مي بخشد و از طرف ديگر حفظ مشتريان و وفاداری آنها موجب كاهش هزينه هاي سازمان در جذب مشتريان جديد مي شود. زيرا مشتريان وفادار به تبليغات دهان به دهان مثبت دست زده و مشتريان جديدی را به سازمان وارد می كنند، در نتيجه، این رخداد موجب افزايش فروش و سودآوری سازمان می شود. پس قبل از اینکه با این نرم افزار آشنا شوید ارتباط خود با مشتریان را بروی یک کاغذ نقاشی کرده و از مرحله شناخت تا جذب پیش روید تا یک کسب و کار عالی راه بیندازید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 17 =