پایگاه اطلاع رسانی کلینیک پوست و مو پرتالی است که برای ارائه ی آخرین اخبار پوست، مو و نکات زیبایی طراحی شده است.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری crm

0

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، ترجمه عبارت Customer Relationship Management یا CRM است که به معنای سیستم نرم افزاری ست که به کمک آن سازمان ها و یا شرکت ها بهتر می توانند مشتری را بشناسند و نیازهای آنها را برطرف کنند. این نرم افزارها الزاما وابسته به وب هستند و بصورت آنلاین کار میکنند. لکن در کشور ما ایران ،بعلت گسترش این شاخه از نرم افزارهای سیستم ارتباط با مشتری، عبارت CRM تنها به تحلیل و ارزیابی مشتریان توسط مدیران صورت می گیرد ولی از آنجایی که برخی از سازمان ها و شرکت ها با این تکنولوژی آشنایی کافی ندارند، در نصب این نرم افزار دچار مشکلات فراوانی خواهند شد.

اکنون می خواهیم مفهوم این تکنولوژی را از نظر مایکروسافت بیان کنیم! مایکروسافت بر این عقیده است که مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM، نرم افزاری است که با هدف اتوماسیون فعالیتهای فروش و بازاریابی و نیز مدیریت فعالیتهای مرتبط با فروش و خدمات در داخل یک سازمان مورد استفاده قرار میگیرد در حقیقت باید بدانید که مایکروسافت یکی از مدل های ارائه شده توسط همان سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و یا CRM می باشد.

همانطور که می دانید CRM های زیادی وجود دارد که برای برطرف کردن نیازهای مشتریان ساخته شده اند و برخی دیگر از سیستم های ارتباط با مشتری هم برای رسیدن به اهداف خاص طراحی شده اند. چنانچه کاربران قصد کار کردن با این برنامه را دارند، می توانند نرم افزار مایکروسافت CRM را بروی تبلت و یا لب تاب های خود نصب کرده و با متصل بودن به اینترنت، در هر نقطه ای از دنیا که هستند کار کنند. این نرم افزار فوق العاده پیشرفته به سازمان ها اجازه می دهد که بیشتر بر روی فعالیت ها و روابط مرتبط با مشتریان، خریداران، تامین کننده گان و همکاران خود تمرکز کنند.

افرادی که با این نرم افزار فوق العاده پیشرفته کار می کنند، میتوانند توسط ابزارها و ماژول های مختلف، فعالیت های بازاریابی قبل از خرید را انجام و فعالیت های پس از فروش را افزایش دهند. این نرم افزار گزارش و نمودارهای مختلفی از ارتباط شما با مشتریان را نشان می دهد که کدام مشتری به صورت نقد و یا اقساط از شما خریداری کرده اند. سی آر ام بعنوان یک نرم افزار کاربردی بیشتر برای مدیریت یکپارچه شرکت های تولیدی، بازرگانی، هواپیمائی، خدماتی، صنعتی، تولیدی، صادراتی مورد استفاده قرار میگیرد و در نتیجه این نرم افزار باعث افزایش زنگ خور مشتریان شده و درصد بیشتری از فرصت ها را تبدیل به مشتری میکند و فرایند های بازاریابی هوشمندانه تر و بهینه تری رخ می دهد.

یکی از مزیت های اصلی ارتباط با مشتری اینست که به مدیران این اجازه را می دهد که از مشکلات مشتریان آگاه شده و سریع به برطرف کردن آنها مشغول شوند و ضمنا در این سیستم تمرکز کردن بروی مشتریان قبل بهتر و بصرفه تر از پیدا کردن مشتریان جدید می باشد پس اگر تصمیم به نصب این نوع نرم افزار را دارید باید بدانید که اهداف اصلی آن افزایش درآمد حاصله از فروش، افزایش میزان موفقیت در روابط با مشتریان، افزایش سود، افزایش میزان رضایت مشتریان و صرفه‌ جویی در هزینه‌های اداری و بازاریابی و فروش می باشد.

در جامعه امروزی بسیاری از افراد شاید اسم این نرم افزار (CRM ) را شنیده اند ولی با کار کردن آن آشنا نیستند ما در این مقاله یک مثال برای شما آورده ایم تا بیشتر با مفهوم و کارکرد آن آشنا شوید! بعنوان مثال در رویکرد سنتی، فروشنده محصولات سازمان را مدیریت می‌ کند و مدیران سازمان، مسئول میزان فروش فعلی محصولات سازمان هستند. در حالی که در CRM فروشنده، مشتریان سازمان را مدیریت میکند و مدیران سازمان مسئول پاسخگویی به رشد ارزش‌ های مورد نیاز این مشتریان در طی زمانی که سازمان به فعالیت خود ادامه می‌دهد می‌ باشند؛ بنابراین همه مدیریت‌ های یک سازمان فارغ از شرح وظائف خود در مدیریت رفتار با مشتری مسئولیت یکسان دارند.

با توضیحات گفته شده در مورد سیستم ارتباط با مشتری تصمیم می گیریم که با وارد شدن به این سیستم باید مشتریان خود را شناخته و متمایز کنید و با آنها تعامل داشته باشید و در نهایت رفتارهای سازمان خود را با مشتری تطبیق دهید. لازم بذکر است که بهره گری از CRM تنها محدود به استفاده از نرم‌افزارهای مدیریتی قوی نیست، بلکه باید کسب‌ وکار را نیز منطبق با نیاز کاربران اصلاح کرد.

CRM یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های تجاری یک کسب و کار می باشد و این ویژگی را داراست که جدول فروش به‌ صورت خودکار گردآوری و درجه‌ بندی می‌ شود و سپس به‌ صورت فرمت‌ های قابل‌ فهمی مانند گراف‌ ها یا جداول نمایش داده می‌شود که می‌ تواند به پیش‌بینی‌ های ابتکاری کمک خوبی نماید. CRM ها علاوه بر یک سیستم نرم افزاری منحصر بفرد، دارای ویژگی های کارآمدی هم می باشد که از جمله این ویژگی ها می توان به بهبود مدیریت تماس ها، بهبود مشارکت بین تیمی، ارتقا بهره وری و مقیاس های فروش، ارتقا مدیریت فروش، پیش بینی فروش دقیق تر، گزارش دهی قابل اطمینان، افزایش رضایت و نگهداری مشتری، ارتقا ROI بازاریابی و ارتقا وبهبود محصولات و خدمات اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − پانزده =