پایگاه اطلاع رسانی کلینیک پوست و مو پرتالی است که برای ارائه ی آخرین اخبار پوست، مو و نکات زیبایی طراحی شده است.

ویژگی های یک نرم افزار crm

0

همانطور که در پست های قبلی ذکر شد: CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری  به کاربران کمک می کند رابطه با مشتریان فعلی را گسترش دهد و همچنین بتواند مشتریان جدید جذب کرده و در نهایت از مشتریانش به خوبی مراقبت کند. یکی از چالش ها و اقدام های مهم در رقابت با کسب و کار ایجاد یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می باشد، در مقاله ی امروز به بررسی ویژگی های ارتباط با مشتری می پردازیم، اهمیت انتخاب یک نرم افزار crm برای بسیاری از افراد و سازمان و شرکت ها یک دغدغه ای بسیار بزرگ است. در مقاله ی آموزشی به ویژگی های سیستم crm و خصوصیات آن پی می برید و به راحتی میتوانید یک سیستم crm مفید برای کسب و کار خود از میان انواع مدل های crm موجود پیدا کنید.

چرا از CRM استفاده کنیم؟

دلایل زیادی برای استفاده از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد، اما دلیل اصلی آن می تواند سادگی و راحتی بسیار در ورود و سرعت بسیار بالا در دستیابی به اطلاعات می باشد. اغلب کاربران در کسب و کار خود این هدف اصلی را فراموش می کنند و در جستجوی قابلیت های دیگر crm هاهستند لازم بذکر است که برخی از شرکت‌ های داخلی، این نرم افزارها را به زبان فارسی ترجمه کرده‌ اند مانند نرم افزار مایکروسافت CRM، ویتاگر و… که این نرم افزارهای مطمئناً از لحاظ کیفیت از نرم افزارهای داخلی بهتر می‌ باشند ولی علاوه بر این موارد، ویژگی های مختلفی در گرو این سیستم نهفته است که در قسمت زیرما به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

خصوصیات یک CRM خوب

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برای کنترل ارتباط کاربران با مشتریان بکار می رود و با امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌ دهند، کنترل و ویرایش و مدیریت  را آسان می‌ کنند و هزینه خرید آن گران نیست و ضمنا این نرم افزار تحت وب می باشد و بصورت آنلاین کار میکند.این نرم افزار فوق العاده پرکاربرد و پرفروش به طور معمول ویژگی‌ های زیر را دارد.

  • هزینه مرقون به صرفه
  • User Friendly یا کاربر پسندی بسیار زیاد
  • جبران هزینه و افزایش میزان فروش در مدت زمان کوتاه پس از استفاده
  • پشتیبانی قوی رضایت مشتری از خدمات
  • ارائه نسخ به روز شده با امکانات جدید
  • افزایش میزان رضایتمندی پرسنل
  • ایجاد زمینه هایی برای مراجعه مجدد مشتری
  • افزایش میزان فروش و سود آوری به جهت منظم و با برنامه شدن پروسه
  • بازاریابی فروش برای شرکت و پرسنل
  • آشنایی بیشتر با نیازها ، خواسته ها و گرایشات مشتری
  • افزایش میزان کم و کیف سرویس دهی به مشتریان
  • ارائه هرچه بهتر خدمات
  • کاهش فعالیت ها و اتلاف انرژی های دست و پاگیر که ضمن رسیدن به مرحله فروش اعمال می گردند و موجب به هدر رفتن سرمایه های انسانی و مالی سازمان خواهند شد

 

تفاوت CRM های خارجی با CRM بومی

این تفکر که تهیه نرم افزار خارجی چون کیفیت خوبی دارد، باعث افزایش کارایی و فروش شرکت می‌شود، نادرست است. این دو نرم افزار شاید کارایی متفاوتی داشته باشند ولی در اصل هردو یک کار یکسانی را انجام می دهند. در CRM های خارجی ایمیل یکی از فرایندهای مهم نرم افزار CRM می‌ باشد که بیشتر اطلاع‌ رسانی‌ها از این طریق انجام می‌شود حتی تبلیغات ایمیلی ولی در کشور ایران بیشتر از پیامک استفاده می‌ شود و بعضی شاید بیشتر مشتری‌ های شرکت‌ ها و سازمان‌ها ایمیل ندارند یا در صورت داشتن ایمیل ماه‌ ها به صندوق ایمیل خود مراجعه نمی‌ کنند.

نرم افزارهای بومی چون با تحلیل بازارهای داخلی و روند فروش و کارها در کشور طراحی‌ شده‌ اند و نیازهای داخلی را برطرف می‌ سازند باعث می‌ شوند راندمان کاری شرکت و افزایش رشد کسب کار شرکت‌ های ایرانی به نسبت استفاده از نرم افزار خارجی بیشتر باشد. نرم‌ افزار بومی قابلیت خصوصی‌ سازی حتی در بیشتر مواقع با پیشنهاد مشتری ابزارهایی بزرگی با کارایی زیاد به این نرم‌افزار افزوده می‌ شود که در نرم‌افزار خارجی این مورد کم‌ رنگ می‌ باشد پس کار کردن با CRM بومی مزایای بهتری دارد.

باتوجه به آمار بدست آمده از صاحبان کسب و کار، 56 درصد از شرکت‌ ها اقرار کردند که استفاده از نرم افزار crm توانسته است رضایت مشتری از شرکت‌ شان را تا 60 درصد افزایش بدهد این رقم در دنیای بیزینس می‌تواند یک معجزه حساب شود پس هرچه زودتر برای خرید نرم افزار مایکروسافت crm اقدام کنی.

معایب استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری علاوه بر مزایایی که به همراه دارد، استفاده از آن می تواند معایبی نیز داشته باشد:اولا انتخاب نامناسب و اشتباه یک ابزار می تواند کار را پیچیده تر کند، به همین خاطر باید به طور دقیقی نیازهای خود را بررسی کنید و ابزاری را متناسب با ساختارهای خود انتخاب نمایید در نتیجه به کارگیری CRM زیاد هم اسان نیست و توجه کافی بر روی انتخاب ابزارها باید معطوف گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 12 =